شهدای زینبی

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۳ بهمن ۰۱، ۱۹:۲۱ - تو
    عالی

جوانی که گمنام زندگی کرد و گمنام شهید شد

جمعه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶ ق.ظ

با مرور زندگی شهدا به این‌ نکته خواهیم رسید که جهادی زندگی‌کردن رسم‌ دیرینه‌شان است. شهید «سجاد طاهرنیا» نیز بیشتر عمرش را در راه جهاد و خدمت به اهالی مسجد صاحب‌الزمان(عج) و بسیجیان صرف کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید «سجاد طاهرنیا» در 23 مرداد سال 64 در شهرستان رشت به دنیا آمد. وی از دوران کودکی با پدرش به مسجد صاحب الزمان (عج) می‌رفت و به‌خاطر ادبش هنگام برخورد با دیگران پیش اهالی مسجد خیلی محبوب بود. وی از همان دوران کودکی به عضویت پایگاه مقاومت بسیج درآمد. شهید طاهرنیا تا مقطع دیپلم در رشته‌ی ساختمان ادامه تحصیل داد؛ ولی به‌خاطر فضای حاکم بر دانشگاه‌ها که از نگاه شهید مناسب نبود، از ادامه تحصیل صرف نظر کرد.

از آنجایی که سجاد در خانواده‌ای حزب‌اللهی پرورش یافته بود؛ اغلب اوقات خود را به فعالیت در مسجد و بسیج می گذراند؛ وی در سال 84 به نیروی زمینی سپاه پاسدران ملحق شد و بعد از چندماه با قبول شدن در آزمون «یگان ویژه صابرین» به عضویت این نیرو درآمد. وی در 14 مهر 94 به سوریه اعزام شد و بعد از مجاهدت‌های بسیار در راه خدا در روز یکم آبان ماه 94 مصادف با تاسوعای حسینی در استان حلب سوریه در درگیری با تروریست‌های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد. در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار دفاع پرس را با فتحعلی طاهرنیا، پدر شهید «مصطفی طاهرنیا» را می خوانید.

ساده زیستن رسم دیرینه شهداست

با مرور زندگی شهدا به این‌ نکته خواهیم رسید که جهادی زندگی‌کردن رسم‌ دیرینه‌شان است. شهید «سجاد طاهرنیا» نیز بیشتر عمرش را در راه جهاد و خدمت به اهالی مسجد صاحب‌الزمان (عج) و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت صرف کرد. هم‌چنین با کمک پدرش در رشت مرکز فرهنگی با هدف گسترش فرهنگ شهادت در بین جوانان  راه‌اندزی نمود. این‌ها گوشه‌ای کوچک از زندگی مجاهدانه شهید «سجاد طاهرنیا» است.

شهید سجاد طاهرنیا از آن دسته انسان‌هایی بود که گمنام زندگی کرد، گمنام عاشق شد و گمنام شهید شد. این شهید ولایی نوجوانی و جوانی‌اش با مسجد صاحب الزمان (عج) رشت و پایگاه مقاومت آن مسجد عجین شده بود، در نتیجه مزد این همه سال خدمت مخلصانه و جهادی‌اش را گرفت و به خیل شهدا پیوست.

امام را ندید ولی به توصیه‌هایش عمل کرد

شهید سجاد احترام به پدر، مادر و بزرگ‌ترها را سرلوحه زندگی‌اش قرار داد؛ تا جایی که پدرش آقا «فتحعلی طاهرنیا» پدر شهید سجاد طاهرنیا بارها به این موضوع اشاره کرده است.

سجاد که هیچ‌گاه امام را ندیده بود، مسیر زندگی‌اش را برای خدمت به ایشان و انقلابش وقف نمود؛ آری وی توانست وجود شهدا را در زندگی خود حس کند و به توصیه امام خمینی (ره) به جوانان در راه استواری اسلام عمل کند و پر بکشد.

اگر ما نیز زندگی‌نامه شهدا را مطالعه و اندکی در ‌آن‌ها تامل کنیم و به مسیری که اهل بیت (ع) برای رسیدن به زندگی صالحانه به ما توصیه نموده‌اند، عمل کنیم؛ شاید بتوانیم مسیری را که شهید طاهرنیا در پیش‌گرفت را ادامه دهیم.

پدری که عمرش را وقف انقلاب کرد

آقای «فحتعلی طاهرنیا» پدر شهید سجاد از بسیجیان و رزمندگان شهر رشت است که چند سال از عمرش را وقف خدمت مخلصانه به انقلاب و تربیت فرزندان رشیدی چون سجاد کرد. به‌راستی که جامعه به وجود چنین پدرانی بیش از پیش نیازمند است.

منبع: دفاع پرس

  • دوستدار شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی