شهدای زینبی

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۳ بهمن ۰۱، ۱۹:۲۱ - تو
    عالی

بی شهادت مرگ با خسران چه فرقی می‌‎‌کند؟

يكشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۷، ۰۸:۱۹ ب.ظ


بین عملیات ها بود که داشتیم تو مسجد محل استقرارمون استراحت می کردیم.

شب قبل از خواب با محمدرضا کلی صحبت می کردیم؛

یه شب بهش گفتم الان چیکاره ای؟

- درس می خونم.

- کجا؟

- مدرسه شهید مطهری.

با شوخی گفتم طلبه ای؟!

- نه بابا حقوق می خونم.

- اِ چه جالب منم حقوق می خونم.

- می خوای چیکاره بشی بعد درس؟

- فعلا که دارم درس می خونم می خوام یه کار نیمه وقت پیدا کنم، حالا بعدش یه فکری می کنم. 

- بابا بیا درس و بیخیال شو برو خدمت، زود کارت پایان خدمت و بگیر بیا آتش نشانی با هم همکار شیم.

- آره خیلی خوبه، اتفاقا این جور کارا که خدمت به مردمه و از خودگذشتگی داره رو خیلی دوست دارم. درسم تموم شه حتما تو آزمون استخدامی 

آتش نشانی شرکت می کنم.

 اینجا بود که این شعر یادم افتاد:


کوه باشی، سیل یا باران ...

چه فرقی می‎‌‌کند؟

سرو باشی، باد یا توفان ...

چه فرقی می‎‌‌کند؟

مرزها سهم زمینند و تو سهم آسمان...

آسمانِ شام یا ایران چه فرقی می‎‌‌کند؟

قفل باید بشکند باید قفس را بشکنیم....

حصرِ الزهرا و آبادان چه فرقی می‌‎‌کند؟

مرز ما عشق است، هرجا اوست آنجا خاک ماست

سامرا، غزّه، حلب، تهران چه فرقی می‌‎‌کند؟

هر که را صبح شهادت نیست شام مرگ هست...

بی شهادت مرگ با خسران چه فرقی می‌‎‌کند؟

شعله در شعله تن ققنوس می‎سوزد ولی

لحظۀ آغاز با پایان چه فرقی می‌‌‌‎کند؟

نقل از دوست و همرزم شهیدمحمدرضادهقان

| @Shahid_Dehghan

  • دوستدار شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی