شهدای زینبی

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۳ بهمن ۰۱، ۱۹:۲۱ - تو
    عالی

۱۰۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

۳۱
فروردين

می گفت :

اولین شرط لازم

برای پاسداری از اسلام

اعتقـاد داشتن 

به امام ‌حسین (ع) است ..

پاسدار شهید مهدی زین الدین

 @jamondegan


  • دوستدار شهدا
۳۱
فروردين

ﺳﺮﺍﭘﺎ ﻭﺳﻌﺖ ﺩﺭﯾﺎ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ

ﻫﻤﺎﻥ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺩﻝ ﺟﺎ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ

ﺗﻤﺎﻡ ﺧﺎﻃﺮﺍﺕ ﺳﺒﺰﺷﺎﻥ ﻣﺎﻧﺪ

ﺑﻪ ﺑﺎﻡ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻣﺄﻭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ

سالروز تولددوشهید جاویدالاثر آقامهدی باکری ،وآقاعلی رضابریری


  • دوستدار شهدا
۳۱
فروردين

توی این کنج تنهایی 

یادت میکنم 

فی جنات النعیم 

کنار سیدالشهدا

یادم کن...

روزت مبارک عزیزم

استوری همسر شهید بلباسی

به مناسبت روز پاسدار

 @jamondegan


  • دوستدار شهدا
۳۱
فروردين

« شهـید بهـشتی »

*پاسداران *

آگاهانه انتخاب میکنند

 شجاعانه می جنگند،

 غریبانه زندگى میکنند و

 مظلومانه شهید میشوند..

روزپاسدار به مدافعین حرم مبارک

 @jamondegan


  • دوستدار شهدا
۲۹
فروردين

پدر شهید ظهیری از فرزند شهیدش می‌گوید؛

از نبرد با تروریست‌های شمال غرب تا شهادت در سوریه 

شهید محمد ظهیری

همانطور که در دوران دفاع مقدس افتخار 71 ماه حضور در سنگرهای مبارزه علیه رژیم بعثی را داشتم و جانباز شیمیایی و موج انفجار شدم، اکنون نیز آماده نبرد با تروریست های تکفیری هستم.

گروه جهاد و مقاومت مشرق  - محمد ظهیری از شهدای تکاور و چترباز مدافع حرم است. وی برای دفاع از ارزش‌های دینی‌اش به صورت داوطلبانه به مبارزه با گروهک‌های تکفیری در سوریه پرداخت و در روز تاسوعای حسینی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

مشروح گفت‌وگوی ما با رمضان ظهیری پدر این شهید بزرگوار را در ادامه می‌خوانید:

به دلیل شرایط و محدودیت‌های شغلی‌ محمد هیچ اطلاعی به ما ندادند. ابتدا فکر می‌کردیم برای انجام ماموریت در تهران به سر می‌برد. بعد از گذشت یک‌هفته بی‌خبری تماس گرفت و گفت برای انجام ماموریت با عده‌ای از بچه‌های نیرو زمینی سپاه در سوریه مستقر شده‌اند.

پدر شهید می گوید: خودم نیز طالب رفتن به سوریه‌ام و اگر مجالی پیدا کنم به نبرد علیه دشمنان اسلام می‌شتابم. و به خاطر دفاع از حریم اهل بیت (ع) و آرمان‌های رهبری و انقلاب؛ و برای حراست از مرزهای کشور از نثار جان خود دریغ نخواهم کرد.

همانطور که در دوران دفاع مقدس افتخار 71 ماه حضور در سنگرهای مبارزه علیه رژیم بعثی را داشتم و جانباز شیمیایی و موج انفجار شدم، اکنون نیز آماده نبرد با تروریست های تکفیری هستم.

قبل از اعرام به سوریه به همراه عده‌ای از هم‌رزمانش برای مقابله با گروهک تکفیری پژاک در شمال غرب کشور و همچنین فرونشاندن فتنه‌ای در شرق و شمال شرق کشور که توسط تروریست‌های تکفیری به پا شده بود به مدت یک سال در این مناطق حضور مستمر داشت.

سرانجام محمد در مهر ماه سال 91  به سوریه اعزام شد. محل خدمتش تیپ زرهی حضرت حجت (عج)، یگان صابرین خوزستان بود که به تهران منتقل و از آنجا عازم شدند.

خنده‌ای که اکثر وقت‌ها روی لب‌هایش نقش بسته بود را هیچ‌گاه نمی‌توانم فراموش کنم؛ سادگی و بی‌آلایشی از دیگر خصوصیات اخلاقی‌اش بود. در انجام واجبات هیچ‌گاه کوتاهی نمی‌کرد، نمازش را اول وقت می‌خواند. در بحث کمک به فقرا و رفع نیاز مستمندان همیشه پیش‌قدم بود هم­چنین چندین بار به منظور محرومیت زدایی در قالب اردوهای جهادی به نقاط مختلف کشور سفر کرد.

آخرین نبرد

ساعت 2 بعد از ظهر، اول آبان‌ماه 94 مصادف با تاسوعای حسینی، در شهرک «کفر حمره» شهر حلب، در نبردی چند ساعته با تروریست‌های تکفیری‌ جبهة النصره محاصره می‌شوند؛ سپس عقب‌­نشینی می­‌کنند. در حالی­که یکی از هم‌رزمانش در گودالی محاصره می‌شود؛ محمد برای نجات و پشتیبانی از هم‌رزمش به مقاومت ادامه می دهد، که توسط تک تیرانداز این گروهک تروریستی سر وی مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و به درجه رفیع شهادت نائل می آید.

روز بعد از شهادتش که مصادف با روز عاشورا بود، یکی از هم‌رزمانم در دوران دفاع مقدس که رابطه­‌ی نزدیکی باهم داشتیم با بنده تماس گرفت و جویای حالش شد، در پاسخ به سوال او گفتم که حال محمد خوب است؛ و ادامه دادم، چطور؟ مگر اتفاقی افتاده است؟

در پاسخ به سوالم کمی مکث کرد و گفت چیزی نشده فقط خواستم حالش را از شما بپرسم. بعد از چند دقیقه مجددا تماس گرفت، او که از شهادتش مطلع شده بود، با ناراحتی و بغض خبر شهادت محمد را به من داد.

هشت روز بعد از شهادت محمد پیکرش را به تهران منتقل کردند. سپس در اهواز تشییع شد و در حرم علی‌ابن مهزیار در جوار هشت شهید گمنام دفاع مقدس آرام گرفت.

منبع: دفاع پرس

  • دوستدار شهدا
۲۹
فروردين


به بهانه شهادت شهید محمد مهدی لطفی نیاسر

چه شده در وسط معرکه تنها ماندیم

باز هم قافله ای رفته و ما جا ماندیم

چونکه بودند مهیای وصالش، رفتند

ما که آماده نبودیم، در اینجا ماندیم

با شهادت که رسیدند به یک ساحل امن

ما ولی در دل طوفانیِ دریا ماندیم 

عهد کردیم بمانیم وفادار به عشق

خود بگوئیم بر آن عهد خود آیا ماندیم؟

شاید امروز نشد قسمت ما فردا هست

خسته آنقدر که در حسرت فردا ماندیم

گفته بودیم به هم چاره این درد کجاست

مشکل این جاست که دلبسته ی دنیا ماندیم

تا شنیدیم قطار شهدا در راه است

ما پر از غبطه و افسوس و تمنا ماندیم

چون دویدیم و رسیدیم به راه آهن عشق

دیر از بس که رسیدیم، ببین جا ماندیم!

خوش به احوال تو مهدی که چه زیبا رفتی

همه در حسرت این رفتن زیبا ماندیم

در دفاع از حرم زینب و با ذکر حسین

تو رسیدی به هدف، حیف ولی ما ماندیم

سید موسی حسینی کاشانی

قم ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۷

https://t.me/Sh_MahdiLotfi

  • دوستدار شهدا
۲۹
فروردين

هـــرکہ ازروے ارادت 

پا نهـــد در راه عشــق ....

عالمـے پیش آیدش 

کــزهــردو عـالـم بگذرد...

فدایے عمه‌ے سادات

شهید روح الله ڪافیزاده

اولین شهید استان اصفهان

@jamondegan

  • دوستدار شهدا
۲۹
فروردين



شهیدحسین همدانی =سپاه پاسداران

شهیدحسن عشوری =وزارت اطلاعات

شهیدرضا کافی = نیروی انتظامی

شهید محسن قوطاسلو=

ارتش

@jamondegan


  • دوستدار شهدا
۲۹
فروردين

دیدار با فاطمیون|امام خامنه‌ای: از قدیم به برادران «هزاره» افغانستان نگاه ستایشگرانه داشته‌ام

امام خامنه‌ای در دیدار با جمعی از خانواده شهدای لشکر فاطمیون فرمودند: بنده از قدیم به برادران «هزاره» افغانستان نگاه ستایش‌گرانه‌ای داشتم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در ایام نوروز 97، امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) بار دیگر با اعضای خانواده شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون دیدار کردند. در این دیدار صمیمانه که در روز پنج‌شنبه  نهم فروردین ماه در تالار آیینه حرم مطهر حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) انجام شد، خانواده‌های شهیدان اخلاقی، موسوی، سید حسن حسینی (سیدحکیم)، محمداکرم ابراهیمی (حاج رئوف)، مهندس مصطفی کریمی، سید روح‌الله موسوی (سیدپیمان)، حسین داداحمدی، نعمت‌الله نجفی، جاوید یوسفی و محمد توسلی حضور داشتند.

اشتیاق به دیدار یار میان خانواده‌های شهدای افغانستانی در جغرافیای مقدس مشهد که معطر به وجود هشتمین امام شیعیان است، وصف‌ناشدنی است. این اشتیاق با ورود رهبر معظم انقلاب به سالن، بروز یافته و فریاد شعار و صلوات را در استقبال از رهبرشان نثار کردند. وقتی احوالپرسی گرم و صمیمی مقام معظم رهبری با خانواده شهدای فاطمیون در قاب محل این دیدار صمیمانه نقش بست، معظم‌له به ایراد سخنانی در مورد خانواده‌های شهدای افغانستانی پرداختند.

امام خامنه‌ای با اشاره به سابقه انقلابی خانواده‌های افغانستانی فرمودند: بنده از قدیم به برادران هزاره افغانستان نگاه ستایش‌گرانه‌ای داشتم چرا که از نزدیک دیده بودم طلبه‌های‌شان با ما مأنوس بوده و از قدیم با آن‌ها آشنا بودم. جمعیت زیادی از خانواده‌های افغانستانی به ایران آمدند و در انقلاب و دفاع مقدس با ما همراهی کردند.

ایشان در ادامه با اشاره به پیشقدم بودن خانواده‌های فاطمیون در قضایای مختلف، گفتند: در قضایای سوریه، دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حرم‌های مطهر در عراق و مسئله داعش، برادران افغانستانی و هزاره از مجموعه‌های پیشقدم در این قضایا بودند که هم خوب شرکت کردند و هم خوب جنگیدند. ما برای شهدای شما [فاطمیون] ارزش قائل هستیم و این قضایا از جمله حوادثی است که در طول تاریخ اسلام نظیر آن را کم داشتیم.

رهبر معظم انقلاب در ادامه تصریح کردند: آن‌ها [شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون] در پاسخ به احساس وظیفه دینی و شیعی و ولایی، وارد میدان سختی شدند و امتحان خوبی پس دادند و به‌شهادت رسیدند. از نظر من، خانواده‌های شهدا از لحاظ صبر و مقاومت بلافاصله پشت سر شهدا قرار دارند چرا که در عین حال خانواده‌ها صبر می‌کنند و شکایت نمی‌کنند.

ایشان با اشاره به صبر خانواده‌های شهدای فاطمیون گفتند: اگر صبر خانواده‌های شهدای لشکر فاطمیون نبود، مطمئناً این حماسه بزرگ شکل نمی‌گرفت و این صبر خانواده‌هاست که علاقه‌مندان را پیش می‌برد. امید من این است که در قیامت از شفاعت شهدای شما [فاطمیون] و در اینجا از دعای شهدای شما بهره‌مند شویم.

امام خامنه‌ای اظهار داشتند: بعضی از خانواده‌ها دو شهید دادند و این به‌خاطر احساس دِینی است که دارند. پاره جگر آن‌ها به میدان خطری برود که سرنوشتش معلوم نیست. خانواده‌ها قدر این زحمت‌ها را بدانند که پیش خدا عزیز هستند. شهیدی با چهار فرزند به‌شهادت رسیده است، این‌ها خیلی باارزش است. خداوند به شما صبر و اجر بدهد و در دنیا و آخرت عزیز هستید. ان‌شاءالله ما هم به‌برکت شهدای شما عاقبت‌به‌خیر باشیم و در قیامت با شما محشور شویم.

بعد از پایان بیانات معظم‌له دیدار رودررو و خصوصی با خانواده هر شهید صورت گرفت.

در این دیدار رهبر معظم انقلاب خطاب به مادر شهید مصطفی کریمی گفتند: «شما هم دختر شهید، هم خواهر شهید و هم مادر شهید راه ولایت هستید. باید اسم و خاطرات شهید را نگه دارید و به‌صورت مقاله نوشته و نگهداری کنید». دکتر علی کریمی برادر مهندس شهید مصطفی کریمی نامه‌ای را در محضر مبارک امام خامنه‌ای (دامت برکاته) قرائت کرد



  • دوستدار شهدا
۲۸
فروردين


خاطره

آقای عبدالمجید ساجدی فر

دوست شهید مدافع حرم

سردار حاج حمید مختاربند 

حاجی دستش در کار خیر بود. جنب‌وجوش برای حاجی حکم آب را داشت برای ماهی. اصلاً انگار در این زندگیِ دنیا، آسایش در وجود او تعریف نشده بود. 

یکی از جوانان آشنا را ترغیب به ازدواج نمود و با این که دست او خیلی خالی بود توانست بساط دامادی‌اش را برپا کند. چند وقت بعد همین جوان اندوهگین و نالان پیش حاج حمید برگشت و از وضع زندگی‌اش نالید. در آن گرمای طاقت‌فرسا هزینه برای خرید یک کولر آبی را نداشت و چون با اصرار حاجی ازدواج کرده بود و خود را در محاصره مشکلات می‌دید؛ تا حدودی حاجی را مقصر می‌دانست. حاجی برای او کمی از توکل و توسل صحبت کرد و دوباره از فواید ازدواج برایش گفت. 

آن قضیه گذشت چند وقت بعد زنگ خانه جوان به صدا در می‌آید و می‌گویند که کولر گازی آورده‌ایم برای نصب. با این که جوان لحظه‌ای سخت گیج می‌شود اما می‌تواند بپرسد از طرف چه کسی؟ می‌شنود: «آقای مختاربند»

کانال شهید مدافع حرم حاج حمید مختاربند (ابوزهرا)

@shahid_mokhtarband

http://uupload.ir/files/kgcu_812323319_120296.jpg

  • دوستدار شهدا