شهدای زینبی

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۳ بهمن ۰۱، ۱۹:۲۱ - تو
    عالی

ولایتمداری بزرگترین ویژگی شهید مرادی بود

يكشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۰۸:۰۱ ب.ظ

مادر شهید مدافع حرم: ولایتمداری بزرگترین ویژگی شهید مرادی بود

تهران - ایرنا - مادر شهید مدافع حرم علیرضا مرادی گفت: خودکفایی و ولایتمداری بزرگترین ویژگی فرزندم بود و همواره در رسیدن به این هدف ثابت قدم بود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی مدیریت فرهنگی و هنری منطقه هشت، مادر شهید مدافع حرم علیرضا مرادی در نود و ششمین برنامه «در کوی نیکنامان» اظهار کرد: پسرم در زمان شهادت 26 سال داشت و ما به اینکه علیرضا در هر شرایطی با اتکا به توانایی های خودش مشکلات را حل کند، عادت داشتیم.
وی گفت: علیرضا خیلی عادت نداشت حرف بزند چه برسد به اینکه گلایه کند اما همیشه برنامه هایش براساس روال منظمی بود و از بچگی برای رفتن به مدرسه و مسجد برنامه های خاص خودش را داشت.
این مادر شهید با بیان اینکه برخلاف گفته بسیاری از دشمنان، خانواده های مدافع حرم ریالی دریافت نمی کنند، افزود: با وجود اینکه همسرم فرهنگی است اما چون فرزندم فارغ التحصیل رشته الکترونیک بود یاد گرفته بود روی پای خودش بایستد، به همین خاطر از نظر مالی هیچ مشکلی نداشت.
وی با بیان اینکه شهید علیرضا مرادی روز چهارشنبه اعزام شد، اظهار کرد: وقتی از او پرسیدم کی برمی گردد؛ در جوابم گفت: مادر من چهارشنبه برمی گردم؛ دقیقا همینطور شد؛ دوشنبه به شهادت رسید، سه شنبه پیکرش را به معراج شهدا آوردند و چهارشنبه مراسم شام غریبان برگزار کردند.
وی خاطر نشان کرد: مراسم تشییع پیکر مطهر فرزندم به همراه دوست و همرزم شهیدش 'حسین امیدواری' روز پنجشنبه (24 دی ماه 94) در تهران برگزار شد و در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) در جوار یکدیگر به خاک سپرده شدند.
این مادر شهید گفت: ما ساکن محله شهرک ولیعصر(عج) هستیم و فرزندم جزو گردان امام علی(ع) تهران بود که در عملیات مستشاری سوریه به دست تروریست های تکفیری شهید شد. 
حجت الاسلام و المسلمین وحیدی نیز در این مراسم با قرائت آیه 268 سوره مبارکه بقره گفت: خداوند در این آیه می فرماید 'شیطان به شما وعده تنگدستی می دهد، و به بدکاری وا می دارد، و خدا از جانب خود آمرزش و فزونی به شما وعده می دهد، که خدا وسعت بخش و دانا است'.
وی با بیان اینکه در این آیه خداوند تقابل شیطان و خودش را در مقابل انسان بیان می‌کند، افزود: اگر کسی با قرآن انس نداشته باشد، غیر ممکن است که بتواند بر شیطان پیروز شود. 
این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه تنها کسانی می‌توانند بر شیطان پیروز شوند که با قرآن آشنا باشند و شب و روز به قرآن مراجعه کنند، اظهار کرد: راه نفوذ شیطان این است که فقر را جلوی چشمانتان قرار دهد؛ بعد از فقر، وقتی ضعیف شدیم، به ما دستور به فحشا می‌دهد.
حجت الاسلام وحیدی با اشاره به اینکه مراحل بخشش در قرآن هفت مرحله است، گفت: سه مرحله مهم از این هفت مرحله عبارت است از عفو، صفح و مغفرت که خداوند بخشش را در مورد بندگانش تمام و کمال تا مرحله مغفرت پیش می برد. 
قرائت زیارت عاشورا، روضه خوانی و مداحی حاج باقر ربیعی ذاکر اهل بیت(ع) و تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم علیرضا مرادی از دیگر بخش های برنامه بود.
نود و پنجمین ویژه برنامه «در کوی نیکنامان» فرهنگسرای گلستان روز پنجشنبه با حضور خانواده شهید مدافع حرم علیرضا مرادی برگزار شد.
ترویج سبک زندگی اسلامی، باورهای دینی، ایجاد روحیه دفاع و شهادت در میان عموم مردم، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه از جمله اهداف برگزاری برنامه «در کوی نیکنامان» است.
شهیدعلیرضا مرادی متولد تیرماه 1368 از رزمندگان مدافع حرم بود که 21 دیماه 94 در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر شهید علیرضا مرادی از شهدای مدافع حرم با حضور خیل عظیمی از مردم شهید پرور در محله یافت آباد تشییع و در قطعه 52 بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.
در متن وصیت نامه شهید علیرضا مرادی که فقط چند روز قبل از شهادتش نوشته شده آمده است: «به تاریخ 5/10/94 ساعت 23 و نیم شب، چند سطری وصیت نامه می نویسم، علی وار زیستن و علی وار زندگی کردن ، حسین وار زیستن و حسین وار زندگی کردن و حسین وار شهید شدن را دوست می دارم. شهادت در قاموس اسلام کاری ترین ضربات را بر پیکر ظلم، جور، شرک و الحاد می زند و خواهد زد. ببین ما به چه روزی افتاده ایم و استکبار جامعه را به لجن زار کشیده است ولی چاره ای نیست، این ها سد راه اسلام شده اند و باید برداشته شوند تا راه تکامل طی شود. مادر جان و پدر جان شما را قسم می دهم که اگر به خاطر من گریه کنید اصلا از شما راضی نخواهم بود، زینب وار و علی وار زندگی نمایید و مرا به خدا بسپارید». اللهم الرزقنا شهاده فی سبیلک

  • دوستدار شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی