شهدای زینبی

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۳ بهمن ۰۱، ۱۹:۲۱ - تو
    عالی

مهمان ویژه تولد مهدی

جمعه, ۲۱ دی ۱۳۹۷، ۰۷:۰۴ ب.ظ

مهمان ویژه تولد مهدی

تولد مهدی

مهدی فرزند شهید زنگویی گرچه جشن تولدش را در سن ۱۱ سالگی و بدون حضور پدر جشن می‌گیرد اما همکاران پدر آمده بودند تا مهدی سنگینی نبود پدر را احساس نکند.

به گزارش مشرق، نگاهش به عقربه‌های ساعت است، دل در دلش نیست، یک چشمش به ساعت و چشم دیگرش به در است، منتظر آمدن دوستان، همکلاسی‌هایش است، خود را آماده پذیرایی از یک مهمانی کرده است که قرار است ۱۱ سالگی‌اش را جشن بگیرند.

مهدی را می‌گویم، مهدی فرزند شهید زنگویی است، مادر تصمیم گرفته در نبود پدر جشن ۱۱ سالگی‌اش را جشن بگیرد تا او سنگینی نبود پدر را احساس نکند، بادکنک‌ها، کیک همه مهیای یک جشن تولد هستند، دوستان مهدی یکی‌یکی خوشحال و خندان وارد خانه می‌شوند و از خوشحالی مهدی خوشحال‌تر می‌شوند.

مهدی با این‌که از آمدن دوستانش در جشن تولد خوشحال است اما هر از گاهی نگاه به تصویر قاب‌گرفته پدر شهیدش در کنج اتاق می‌اندازد، اگر خوب نگاه کنی، گوشه چشمش اشک جاری می‌شود، مادر که حال او را به‌خوبی می‌فهمد هر از گاهی بر صورت مهدی بوسه می‌زند شاید مهدی در ذهن خاطرات پدر را مرور می‌کند.

بچه‌ها سرگرم شادی جشن تولد برای مهدی هستند، بادکنک‌ها را می‌ترکانند، برف شادی روی هم می‌ریزند، اما باز هم مهدی نگاه از چشمان قاب عکس پدر جدا نمی‌کند، ناگهان در میان هیاهوی بچه‌ها، زنگ خانه به صدا درمی‌آید، مهمانانی متفاوت به جشن تولد مهدی آمده‌اند تا او را در این جشن همراهی کنند.

رنگ و طرح لباسشان مانند لباس پدر مهدی است، مهدی با دیدن آن‌ها خوشحال می‌شود و «سردار مسروری» را در آغوش می‌گیرد، آری همکاران پدر امروز آمده بودند تا مهدی در جشن تولد ۱۱ سالگی‌اش نبود پدر را احساس نکند.

فرمانده مرزبانی خراسان‌جنوبی با نگاهی به فرزند شهید زنگویی می‌گوید: ما به شهدا خیلی مدیون هستیم برای همین امروز آمده‌ایم تا ضمن تجدید دیدار با خانواده شهدا جشن تولد یازده سالگی مهدی عزیز را جشن گرفته و به او بگوییم گرچه پدر نیست اما خاطرش آنقدر عزیز بود که نمی‌گذاریم در شادی‌هایت نبودش را احساس کنی.

اما به‌راستی وقتی نگاه به خانواده شهدا می‌اندازی، درمی‌یابی گرچه شهدا کار حسینی کردند اما خانواده‌های آن‌ها کار زینبی کردند، شهدا مایه سربلندی و افتخار ملت ایران اسلامی است و همه ما مدیون خون شهدا، صبر، استقامت خانواده‌های آن‌ها هستیم.

هرچند امروز در وضعیتی هستیم که هیچ قدرت جهانی به مخیله خود خطور نمی‌دهد که به خاک ایران چشم داشته باشد و با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به دشمنان می‌گوئیم شهدا زنده‌اند و از بالا بر ما نظاره‌گرند.

گرچه امروز در این جشن تولد پدر مهدی حضور ندارد اما سایه امنیت بر سر ما و مهدی قرار دارد، مهدی لباس پدر را بر تن کرده تا بگوید راه پدر ادامه دارد.

گفتنی است خراسان‌جنوبی بیش از ۳۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و مرزبانی استان خراسان‌جنوبی در راستای تأمین امنیت مرزها تاکنون ۵۴ شهید تقدیم انقلاب کرده که شهید زنگویی نیز در زمره این شهدای بزرگوار است.

  • دوستدار شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی