شهدای زینبی

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۳ بهمن ۰۱، ۱۹:۲۱ - تو
    عالی

بیوگرافی شهیـد مدافع حرم اَحــمد مُحمّد مَشلَب

چهارشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۴۰ ب.ظ

بنام خدا

بیوگرافی شهیـد مدافع حرم

اَحــمد مُحمّد مَشلَب  معروف به شهید BMW سوار لبنانی متولد ۳۱ آگوست سال ۱۹۹۵ 

و در محله السرای شهر نبطیه لبنان  دیده به جهان گشود

احمد از همان دوران کودکی در این شهر رشد کرد و در راه اهل بیت تلاش و کوشش میکرد

او یکی از بهترین دانش آموزان هنرستان امجاد بود و از آنجا فارغ التحصیل شد  و دیپلم (تکنولوژی اطلاعات) گرفت 

شهید احمد مشلب  رتبه ۷ در لبنان  دررشته  تحصیلی اش که تکنولوژی اطلاعات(انفورماتیک it) بود شد اما سه روز قبل از اینکه به دانشگاه برود  در سوریه بود و شهید شد

احمد ارادت خاصی به ائمه اطهار داشت و دفاع از حریم اهل بیت رو وظیفه میدونست همزمان با اعزام مدافعان حرم از لشکر حزب الله

برای دفاع از حریم آل الله به سوریه رفت

در آنجا با عشق و علاقه ای که به عمه ی سادات داشت جانانه میجنگید

تا اینکه در یکی از درگیری ها  درسوریه از ناحیه دست مجروح شد که منجر به از کار افتادن انگشت کوچک دست راست شد و برای مدوا به بیمارستان  نبطیه لبنان انتقال داده  شد

اما عطش احمد برای شهادت بسیار بود و دوباره همراه سایر رزمنده های حزب الله

به سوریه رفت

سرانجام در ۲۹ فوریه ۲۰۱۶ در منطقه الصوامع ادلب (سوریه) در 

درگیری با تکفیری ها و عملیات

براثر برخورد بمب هاون 60 و اصابت ترکش های زیاد الخصوص به سر , و پا (قطع تاندون و اعصاب پا) و دیگر اعضای بدن فالفور به درجه رفیع  شهادت نائل گشت.

احمد وقتی سوریه بود با دوستانش عهد بسته بودند بعد از جنگ با هم به کربلا و مشهد بروند و به دوستاش میگفت آرزویی جز "شهادت" ندارم

یک هفته بعد از این حرفاش شهید شد

شهید مشلب بخاطر ارادت و علاقه خاصی که به امام رضا (ع) داشت 

لقب جهادی غـریب طــوس را برای خود انتخاب کرد

به گفته ی مادر شهید:

" احمد ذهب الى ایران مرة واحدة وزوار الامام الرضا ع سنة ۲۰۱۲"

 احمد سال 2012 یک بار به ایران آمده و به زیارت امام رضا (ع) مشرف شد

  پدر  او مــحمد مشلب یکی از تاجران لبنانی است

و مادرش سیده سلام بدر الدین است

مادر شهید مشلب بااینکه  احمد پسرش بود او را هم بازی و دوست دوران جوانی اش میدانست و با عشق مادرانه در تربیت احمد تلاش کرد

و برای رفتن احمد همانند مادران سایر شهدا عاشقانه فرزندش را راهی کرد

احمد هر ساله در روز مادر برایش هدیهمیگرفت اما به گفته مادرش 

احمد امسال نه طلا و نه نقره داد بلکه

با شهادتش باعث شد در برابر مولایم امام حسین رو سفید شوم

در مراسم یادبود شهید احمد مشلب که در ایران برگزار شد مادر شهید گفت: وقتی حضرت زینب در خطر باشد وقتی امام زمان در خطر باشد من چرا فرزندم را نمی فرستادم پسر من باید یکی از زمینه سازان دولت حضرت مهدی (عج) بود 

احمد با وجود داشتن ثروت  و مال دنیا احتیاجی به پول نداشت در صورتی که خیلی ها میگویند مدافعان حرم برای پول میروند

آیا این شهید BMWسوار هم برای پول رفت کسی که از لحاظ ثروت و مال چیزی کم نداشت

آرامگاه این شهید والا مقام در روضة الشهدا شهر نبطیه لبنان است

شادی روحش صلوات

ماه علقمه

کانال رسمی شهیداحمدمَشلَب

https://telegram.me/AHMADMASHLAB1995

  • دوستدار شهدا

نظرات  (۷۱)

سلام من به شهید احمد مشلب 

جان مادرت قسمت میدم خودت می‌دونی چی می‌خوام ازت تو شهیدی پیش خدا حرفت سنده خواهش میکنم ازت اگه میشه یه نیم نگاهی به خودمو اون حرفایی که بهت زدم بنداز🌹روز قیامت و شب اول قبرمم شفاعتمو بکن و اونجا به خدا بگو ظهورو نزدیک کنه🌹

من اشکم در اومد 

من ایشون را به عنوان رفیق شدیم انتخاب کردم 

من ایشون را الگو خودم قرار دادم 

ای کاش منم پسر بودم شهید میشدم 😢

 

برادر شهیدم احمد مشلب و عباس دانشگر هستن🥺💔

  • نرگس سادات
  • خیلی ممنون بابت متن زیبایی که گذاشتید

  • نسرین گوهری طالع
  • داداش دعا کن ما هم بیایم 

  • رفیق شهیدم احمد مشلب
  • تولدت مبارک😍.                                   #غریب_طوس.                                  #شهید_احمد _مشلب🍎

  • فدایی امام
  • برای ما هم دعا کن داداش😭

  • فدایی امام
  • قبلا عکس هاشون رو دیده بودم خیلی چهره نورانی داشتن😇

    کنجکاو شدم ببینم که ایشون کی هستن داخل اینترنت جستجو کردم

    سعی میکنم ایشون رو الگوی خودم قرار بدم

    با اینکه ایشون نسبت به بقیه هم رزمانش وضع مال خوبی داشتن اما بازم رفتن

    و به خاطر خوشنودی خدا و امام زمان شهید شدن😭

    امیدوارم بتونم با حفظ چادرم راه این شهید عزیز رو ادامه بدم🥰

    داداشی خودت میدونی که هیشچکیو جز خودت ندارم... مثل بقیه به منم کمک کن خب(:

    شهید مشلب جان، دعا کن خدا از سر گناهانم بگذره و منم شهید بشم.

    شهید جان دعا کن منم شهید بشم 

    میدونم خیلی وقته از انتشار این پست میگذره

    اما من از شهدایی چون علاء حسن نجمه و احمد مشلب خوشم میاد

    دلم گرفته و نزدیکه اشکم سراریز بشه چون دلم میخواد بشناسمشون اما هیچ راهی نیست که بتونم بیشتر بشناسمشون😭😭😭

    فقط میتونم از اعماق وجودم بگم هعععی

  • عاشق امام حسین ع و احمد مشلب
  • سلام بر همه شهدا و کسانی که دارند این پیام رو میخونند 

     

     

    من امروز عکس شهید احمد مشلب رو دیدم.   ......دلم رو گرفت ...دزدید .....منم رفیق شهید نداشتم .....دلم خواست این بزرگوار شهیدم بشه ....اسمشون رو نمیدونستم ... رفتم از مربیم پرسیدم ...مربیم کمکم کرد و اومدم زندگینامه این شهید دلبر رو بخونم ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

     

     

     

     

    عاشقتممممم 😢😢😢زندگیم 

  • آروزی شهادت
  • رفیق شهیدم ♥️

    دعایی برای شهادت کن 😭😔🥀

    امروز ۱۲/۱۰ .... روزی که هم شهید شدی و هم من باهات اشنا شدم ... برام خیلی مهم و ارزشمنده ... شاید یه نشونه باشه برام ....   :)

  • نوبتم بشه بشم شهیده
  • داداشی شهادتت مبارک

    دیر شناختمت ولی همینم غنیمته

    دعا کنی برا شهادتم 

    مدیونتم❤❤❤

  • ارزوی شهادت با حجابم
  • سلام 

    داداشی سالگرد شهداتت مبارک  

    در این روز به عزت رسیدی 

    ما رو هم نزد  خدا عزتمند ساز

  • عقیلة العرب
  • روزمهندسه میگن.اسم شهیداحمدروزدم گوگل ودیدم ازش این بیوگرافی روگزاشتین.ماه علقمه عزیزم دمت گرم بخاطرهمه تلاشهات بخاطرشهیداحمد.التماس دعارفیق

  • دلتنگ غریب طوس
  • احمد عزیزم بهترین رفیقم؛  می دونم مادرت خیلی برات عزیز بود , جان عزیزیه مادرت دستمو بگیر خودتم میدونی چقدر محتاجتم ؛محتاج یه نیم نگاه، دیگه زمینیا نمی تونن کمکم کنن فقط چشمم به توست عزیز آسمانی من!

    مشکلاتم زیادن فقط تو میتونی گرهشون رو وا کنم عزیزمن!

    منتظرتم ؛ بیشتر از این منتظرم نذار جان مادرت......

    پاسخ:
    ان شاءالله این شهید عزیز کمکتون می کنه و حاجت روا خواهید شد. ان شاالله
  • ارزوی شهادت با حجابم
  • سلام وقت بخیر یه سوال داشتم 

    من داشتم با یکی از کسانی که در رابطه باشهدا اطلاعات داشتن سوال  می پرسیدیم  گف وقتی ائمه و خدا هستش  دیگه ما چرا باید شهدا رو انتخاب کنیم  شهدا راه فرعی هستن راه اصلی خداوند هستش 

    ایا این درسته ؟ 

    و اینکه بیشترین اهداف ما از انتخاب شهدا مگه پل ارتباطی  با خدا نیست؟

    میشه راهنماییم کنید ؟ 

    ممنونم

    پاسخ:
    سلام علیکم درسته که انبیا و اولیای الهی راه وصل شدن به خدا هستن ولی شهدا هم یکی از همین راه هست که میشه از طریق همین شهدا و شناخت شهدا و اینکه زندگی نامه شهدا رو بخونیم متوجه می شیم که شهدا هم یکی از همین راه رسیدن به خدا هستن.
  • سرباز زهرا
  • شهید احمد مشلب 

    یکی از بهترین الگو های زندگی من هست ان شا ءالله که ما هم شهادتمون مثل حاج قاسم و راهمون مثل شهید احمد مشلب باشه 

     

     

     

    من اقای مشلب رو به عنوان رفیق شهید انتخاب کردم خیلی هم دوسشون دارم

  • غریب‌طوس۲
  • به عنوان رفیق شهیدم انتخابت کردم داداش کمکم کن:)🖐

  • زنبور پرکار
  • یه معجزه ازش دیدم...

    سلام..احمدآقا..حالم خوب نیس.نمیخاستم.اما قولم شکسته شد...

    شماها آبرودارید پیش خدا

    سفارش مابیچاره ها روهم بکنید...

    کمکمون کنید لایق بشیم...

    سلام به همه

    من دو روزه که با این برادر شهیدمون آشنا شدم و یه حسی یه ارادت خاصی به ایشون دارم که تا حالا از جانب هیچ شهیدی این حسو دریافت نکردم. اگه کسی هست کمک کنه که ارتباطمو با ایشون قوی کنم ممنون میشم راهنمایی کن اجرتون با برادر احمد...

    @Bihamtaa0022

  • ارزوی شهادت با حجابم
  • سلام امشب شب یلداس  

    امید وارم اخرین سالی باشه که کرونا هستش 

    و داداشی این روز رو بهت تبریک میگم 

  • یا مهدی(عج)❤
  • سلام . من سه روزه که با شهید دوست شدم . و الان که زندگینامه شون رو خوندم میگم واقعا چطوری یه آدم میتونه از این همه چیز بگذره و بره شهید بشه . ان شاءالله که شهید دست من را هم بگیرند . و من را به آرزویم برسانند . احمد جان برای من هم دعا کن . تو پیش خدا خیلی عزیزی💔

  • ارزوی شهادت با حجابم
  • سلام شنبه 9/22 تولدمه 

    امیدوارم  اولین کادو تولدم رو از ایشون بگیرم 

    امید وارم دعا های شهدا زندگی مونو بسازن 

    و  امید وارم  در انتخاب رشته موفق باشم تا بتونم از این راه به مردم خدمت کنم 

    سلام . راستش این شهید بزرگوار را نمی شناختم . دیشب برنامه ای دیدم که عکس شهدای زیادی را تو خودش داشت . تو برنامه گفته بود اسکرین شات  بگیرید و عکس هر شهیدی که اومد ۱۴ صلوات برای اون بفرستید . عکس این شهید عزیز اومد . من را مجذوب خودش کرد . می خواهم دوستش بمونم و اون هم حق دوستی را ادا کند . ان شاء الله

  • مهدیة الحسین
  • گاهی دلتنگ میشویم؛ اما انتظار بهترین راه برای رسیدن میشود!

    دلتنگ خدا...♥️

  • ارزوی شهادت با حجابم
  • من قبلا هیچ اعتقادی به هیچ شهیدی نداشتم 

    یک روز که داشتم رمان مذهبی می خونم اسم ایشون رو توش نوشته بودن من از اون موقعه ایشون رو مثل برادر خودم میدونم   

    و دوست دارم خواهر شهید باشم  

    وقتی دیدم به مادیات دنیا اهمیت نمیدن و فقط برای جلب توجه خدا قدم برمیدارن                 منم دوست دارم با حجابم برای رضایت خدا قدم بر دارم              و امید وارم شهید احمد محمد به حر فامون گوش کنن

    پاسخ:
    سلام  خوش به سعادت شما که شهید راهنمای شما بوده و راه رو به شما نشون داده.

    سلام داداش من خیلی شمارو دوست دارم الان من تورو شناختم میخام باهات رفیق بشم کمکم کن 

    خیلی ارامش بهم دادین ممنون من نقاشیم خوبه میخام نقاشیتونو بکشم 

    ان شاءالله خدا مارو در راه شهدا قرار بده

    تا چند ساعت پیش فکر میکردم همه چیز فقط درسو دانشگاه هست

    من هم یکی هستم ام سنوسال شهید احمد

    تا چند لحضه پیش دنبال شهدی بودم که به عنوان رفیق با د  پیمان ببندم در یکی از کانال های مجازی دیدم . برایم جالب شد رتبه هفت چرا باید از درسو اینده بگذرد و برود به آغوش شهادت 

    شهید احمد تکان بزرگی به من داد دو دوباره غبارهای دل مرا بیرون راند.

    ای شهید زنده آشنایی باتو بیداری دیگری نصیبم کرد

    بهترین الگو برای تمامی ما هستی

    شهادت مبارک رفیق جان.

    داداش احمد جور کن ما هم بیاییم اونور😅❤❤

    #اللهم_ارزقنا_توفیق_شهادت

  • مدافع حرم
  • قول میدم وقطی فردا میرم سوریه داعش هارو شکست بدیم و سر بلند برگردیم ایران میخوام دعا کنید که سر بلند بشیم

    پاسخ:
    خدا پشت و وپناهتون.

    داداش احمد خودمههه😘😘😘😘

  • دوست دار حضرت زینب
  • سلام.

    دست شما دردنکنه که این مطلب رو گذاشتین. واقعا ممنونم.

    چقدر این شهید آرامش دارن. من قبل از این شهید تمام حاجت هامو از شهید نوید صفری میگرفتم.میخوام اینبار حرف دلمو به شهید احمد بسپارم.

    داداش احمد خیلی دوستت دارم و سعی میکنم ادامه دهنده راه  شما و تمام شهدا باشم.

    خوب بود

  • کنیز زینب
  • برادر شهیدم بهت قول میدم تا زندم نزارم حرمت امانت مادر شکسته بشه 

    درسته دخترم و نمی تونم برم میدون جنگ ولی با حفظ چادرم راهت رو ادامه میدم.شعار نمیدم ک شهادت میخوام و اینا چون درحد این حرفا نیستم ولی کمترین کاری ک میتونم برای رضایت خدای رحمان و شادی روح شهدا انجام بدم همین حفظ چادرمه...امیدوارم بپذیرید.

    هر وقت دلگیرم از همه چیز از ادم های این دنیا 

    به عکسهایت نگاه میکنم 

    چشمانت ارامشی را به من میدهد که بسیار دوستش دارم

    ارامشی که در تک تک سلول های بدنم جاری می شود 

    داداش ای ارامش روازم دریغ نکن 

    قول می دم که پای عهدی که بستم بمونم 

     

    پاسخ:
    ان شاءالله

    نقاش که پرداخت به چشمان سیاهت دیوانه شد از طرز نگاهت قلم انداخت 

    خداوند مقربترین بندگان خویش را از میان عشاق بر میگزیند که گره کور دنیا را به معجزه عشق شان میگشایند 

    داداش رفیق مشکل منم با این معجزه عشقت باز کن

    نظری کن به دلم حال دلم خوب شود حال و احوال رفیقت به خدا جالب نیست

    احمد رو دوستدارم چون...

    شهید مورد علاقه ی شهید علی الهادیه

    شهادت جان کندن نیست 

    بلکه دل کندن است .

    احمد جان سلام مرا به حضرت زینب (س) برسون 

    بگو امضاء کنه ما هم جزء مدافعان حرم بشیم.

    تا میتونم راهت رو ادامه میدم

  • عاشق شهادتم
  • داداش احمد رفیق شهیدم دوستت دارم کمکم کن بتونم درراه تو باشم و به شهادت برسم ❤

    شهادت لیاقت میخواهدو نصیب هر کس نمیشود . راهت را ادامه خواهم داد . شهید احمد محمد مشلب 

    سال 97 که عازم کربلا بودم حدودأعمود870 که بودم برا وضو گرفتن رفته بودم  وضو بگیرم دیدم چند دختر و پسر جوون و یه مرد و زن لبنانی که با هم بودن  به من گفتن لبنانی هستی آخه من عکس شهید احمد مشلب رو کیفم زده بودم من موقعی که توی راه توی موکب فرهنگی به نیابت از شهداء عکس انتخاب میکردن همینطوری نگاه به عکس شهید احمد مشلب کردم جذابیت خاصی داشت گفتم امام حسین به نیابت از شهید مشلب میخوام بیام  این قضیه رو بهشون گفتم که چی شده گفتم که من ایرانی هستم عکس رو به نیابت از شهید زدم اشک از چشمشون سرازیر شد مثل اینکه اقوام بودن گفتن ما اهل جنوب غرب یا جنوب  لبنان یعنی سمت نباطیه هستیم 

    من خیلی شهیداحمدمشلب رودوست دارم وایشون رورفیق خودم می‌دونم وبایدادامه دهنده راه ایشون باشیم خیلی دوست دارم که بامادرشهیدملاقات داشته باشم امیدوارم شهادت نصیب همه مابشه ان شاالله شهیدبشم .

    پاسخ:
    ان‌اشاءالله که همگی  عاقبت بخیر بشیم.
  • دردانه خدا
  • منم خیلی به شهید مشلب ارادت دارم  ان شا الله خدا کمک کنه بتونم در راه این شهید بزرگوار قدم بردارم

    پاسخ:
    ان شاءالله

  • نیما قاسمی اندرگلی
  • خداوندا مرا به شهادت برسان و مرا پاکیزه بپذیر

    اسلام راه ماست

    شهادت کار ماست

    خداوندا این آرزوی مرا بپذیر

  • عشق شهادت
  • دخترا هم شعید میشن؟ ای کاش پسر بودم تا منم میرفتم سوریه 

     

     

    پاسخ:
    شهادت فقط در جنگ نیست به گفته شهدا خواهرم سیاهی چادر تو از خون من باارزش‌تره. وصیت شهدا ازجمله شهید مشلب سفارش به حجاب بوده و هست.
  • عشق فقط امام حسین
  • سلام مطالب خوبی بود

  • عاشق شهید وشهادت
  • سلام منم مثل داداش احمد عاشق شهادتم.... حالم خیلی بده خییییییلی از دست خودم ناراحتم.. خیلی خدا رو اهل بیت رو شهدارو با کارام باگناهام ناراحت کردمو رنجوندم .....
    امیدوارم خودشون منو ببخشن و کمکم کنن.....انشاالله
    پاسخ:
    ان شاالله که شهدا دست همه رو بگیرن و کمک کنن.
    سلام به همه..امیدوارم همه امدم لیاقتش رو داشته باشیم که ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم به خواست خدا ان شاءالله...
    خیلی خوشحال میشم اگه بتونم مطالب بیشتری در موردشون در اینجا بخونم 
    لطفا مطالبی از مطالبی زندگیشون  از کتابشون در اینجا درج بشه 
    ممنون میشم  
    پاسخ:
    سلام علیکم تا جایی که بوده بخشی از زندگی نامه و خاطرات از زندگی این شهید بزرگوار رو قرار دادیم. برای مطالعه بیشتر می تونید خود کتاب یه بغل گل سرخ رو تهیه کنید که کلا راجع به این شهید بزرگورار هست و ما هم بخشهایی رو قرار دادیم. و سعی هم می کنیم که بیشتر از این شهید عزیز مطلب بزاریم.
  • ❤ بانوی زهرایی ام ❤
  • شهید خوبم ای که از زندگی و ناموست گذشتی تا من راحت تر زندگی کنم دوستت دارم شهیدم 
    حاجت دلم رو ازت گرفتم ای شهیدم 
    دعا کن این بنده گناهکار را 
    شهادت قسمتم کن 
    ان شاالله 
    ای جانم داداش عزیزم😔الگی منی...از وقتی که به عنوان رفیق شهیدم انتخابت کردم زندگیم کلا متحول شده...همیشه به یادتم و برای اثبات ارادتم بهت ثواب نماز خوندن و قران خوندنم رو بهت تقدیم میکنم.دوست دارم😔💔

    پاسخ:
    ان شالله که شهید یاورتان باشد در دنیا و آخرت.
    تحولی که این شهید بزرگوار در زندگی وعقل من ایجاد کرد و مطمئنم که دستمو به موقع میگیره وبهم کمک میکنه
    پاسخ:
    ان شاالله.

    خیلی ممنون ازمتن زیباتون ...بی نظیرن شهید احمد مشلب ..میتوان الگوی تمام جوانان باشند 
    پاسخ:
    ان شاالله که در آخرت شفیع همه ما باشند 
    جاهایی خوندم ک ایشون ازدواج کردن
    آیا حقیقت داره؟
    پاسخ:
    فکر نمی کنم زندگی نامه شهید نوشته شده که قصد ازدواج داشتن ولی قسمتشون شهادت در راه خدا بوده. 
  • فاطمه نوری
  • روحش شاد من هم از عکس های این شهید انرژی میگیرم مخصوصا چشم هایش با آدم حرف میزند 
    پاسخ:
    این شهید از جمله شهدایی هست که خیلی ها به عنوان دوست شهید انتخابش کردن.
    آقا احمد کمکم کن. دعام کن، دعا کن منم شهید شم 
    پاسخ:
    ان شاالله شهدا به همه ما کمک کنن که در راهشون قدم برداریم.
    برای من هم دعا کنید تا ان شاءالله شهید راه دانش باشم.شهادت شهدا شروع زندگی عاشقانه است
    سلام 
    من خواب شهید احمد و دیدم 
    ایشون تو خواب به من یه چیزی دادن
    من خیلی خوشحالم شهیدا بهم یه نگاهی کردن
    پاسخ:
    سلام علیکم. خوشا به سعادتتون که شهید بهتون هدیه داده. این هدیه خیلی خیلی باارزش است. این هدیه از طرف خداست و بوسیله شهدا به دست شما رسیده پس خیلی باارزش است.
    سلام .خیلی ممنونم ازتون که درباره ی شهید احمد این اطلاعات گذاشتید. منجی زندگی من شهید احمد شده و امیدوارم که دستمو تو این دنیا بگیره و اون دنیا هم شفاعت کنه. خیلی دوست دارم که با مادرشون ملاقات نزدیکی داشته باشم. 
    پاسخ:
    سلام علیکم. مادر بزرگوار این شهید در ایران نیست. در لبنان زندگی می‌کنن.
    عاشقت هستم احمد .ارزوم اینکه راهت رو ادامه بدم
    عالی بود لذت بردم 
    آرزو می کنم همه ی ما شجاعت این را داشته باشیم که راه شهدا را ادامه بدهیم 


    ممنون از متن زیبایی که گذاشتید . اطلاعات جالب و جدیدی بود.
    پاسخ:
    یاد و معرفی کردن شهدا وظیقه ماست آنها کار حسینی انجام دادندو ما هم باید راه زینبی ر ا برویم.
     شهادت لیاقت میخواهد 🌷
     ایا از خودتون پرسیدین که لیقت شما چیه؟
    پاسخ:
    بله شهادت لیاقت می خواهد و نصیب هرکسی نمی شود. اگه خدا به ما توفیق بده ما هم ادامه دهنده راه شهدا باشیم و شهدا رو معرفی کنیم. 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی