شهدای زینبی

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۳ بهمن ۰۱، ۱۹:۲۱ - تو
    عالی

۹۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۱
خرداد

به شقایق سوگند

که تو بر خواهی گشت ،

من به این معجزه ایمان دارم ،

منتظر باید بود

تا زمستان برود ،

غنچه ها گل بکنند !

دلتنگ شهیدانمـــــــــــــــــ

شهید علی هادی حسین

@Ahmadmashlab1995

  • دوستدار شهدا
۳۱
خرداد

 ستار همیشه آرزوے شهادت داشت و در این مدت ۴ سال زندگے مشترڪمان بارها از شهادت حرف مےزد و مے‌گفت زندگےحقیقے من در آن دنیاست، او حتے از مڪان و زمان شهادتش خبر داشت.

عشق به اهل بیت (ع) قدم‌هاے شهید عباسےرا در مسیر شهادت استوار ڪرد

 ستار عاشق اهل‌بیت (ع) بود و در تمام مناسبت‌ها، اعیاد و میلاد و شهادت ائمه اطهار (ع)، خانواده و اطرافیان را دورهم جمع و همه را در اندوه و شادےشهادت و ولادت ائمه اطهار (ع) شریڪ مےڪرد

ستار در دفتر خاطرات خود اشاره مےڪند ڪه :

«چندین سال پیش در جمعے شاد نشسته بودیم ڪه یڪ باره به یاد دختر گرامے پیامبر مڪرم_اسلام (ص)، حضرت فاطمه الزهرا (س) افتادم که آن بانو در سن ۱۸ سالگے به شهادت رسید و من تاڪنون نصیبے از شهادت نبردم جمع را ترڪ ڪردم و به اتاقے رفته ردایے بر سر ڪشیده و از اندوه فراوان در حسرت شهادت گریستم».

شهید مدافع حرم ستار عباسے

 @ahmadmashlab1995

  • دوستدار شهدا
۳۱
خرداد


تکیه‌کلام سیدرضا در این ۲۷ سال این جمله زیبا بود: «خدا بزرگ است». همیشه به خدا توکل داشت. شغلش آزاد بود. هر بار که از کمبود یا سختی گله می‌کردم می‌گفت: خانم‌جان خدا بزرگ است. با همین یک جمله جواب من را می‌داد. توکل و ایمان بالایی به خدا داشت. راستش را بخواهید اگر بخواهم به اخلاق سیدرضا نمره بدهم باید نمره ۲۰ بدهم. سیدرضا در ۱۳ سالگی به جبهه رفته بود. تجربه دفاع مقدس را هم داشت. همسرم وابستگی عجیبی به بچه‌های‌مان داشت. من یک دختر و یک پسر دارم. این وابستگی در مورد دخترمان بیشتر از همه بود. سیدرضا عاشق اهل بیت و ائمه بود. دائم در مساجد و هیئت‌ها و مراسم مذهبی شرکت می‌کرد. همین علاقه و حب اهل بیت (ع) هم به‌رغم همه وابستگی‌ها او را برای دفاع از حرم به جبهه مقاومت کشاند.

شهید مدافع حرم

سید رضا حسینی نوده                          

@modafeanharam77

  • دوستدار شهدا
۳۱
خرداد


کمتر پیش می‌آمد که روح‌الله بیکار باشد همیشه مشغول بود با برنامه ریزی دقیق و خاص خودش تمام کارهایش را به ترتیب انجام می‌داد.

گاهی بین کارهایش، زمان‌های کوتاهی پیش می‌آمد که وقتش خالی بود حتی برای آن زمان‌های کوتاه هم برنامه‌ریزی داشت  یک قرآن جیبی کوچک همیشه همراهش بود در زمان‌های خالی اش مشغول قرآن خواندن می‌شد☺️ کتاب زبان انگلیسی و عربی را هم به همراه داشت تا در اوقات بیکاری زبان بخواند.

روح‌الله برای تک تک ثانیه‌های زندگی‌اش برنامه داشت... 

شهید مدافع حرم 

روح الله قربانی 

@modafeanharam77

  • دوستدار شهدا
۳۱
خرداد


مادرشهید 

هر موقع که دلتنگش می‌شویم پیش ما می‌آید و بوی عطر خاصی را که استفاده می‌کرد را استشمام می‌کنیم.

هر موقع که دلتنگش می‌شویم پیش ما می‌آید و حتی بوی عطر خاصی را که استفاده می‌کرد را استشمام می‌کنیم. بارها شده هیچ کس در خانه نبوده و وقتی وارد خانه شدیم متوجه شدیم که بوی عطر محمدرضا در خانه است,حتی یکبار من از سرکار به خانه آمدم و اینقدر بوی عطرش زیاد بود که با تعجب رفتم و تلفن را برداشتم که به شوهرم زنگ بزنم وقتی تلفن را برداشتم دیدم خود تلفن بوی عطر می‌دهد و برایم خیلی عجیب بود. مجلس شهید رسول خلیلی  که از ما دعوت کرده بودند و رفته بودیم, من اصلا طاقت نداشتم در این مجلس بنشینم و آنقدر از محمدرضا و رسول صحبت کردند که حالم خیلی بد شد. همین که نیت کردم بلند شوم یک لحظه بوی عطر محمدرضا آمد و کنار من صندلی خالی بود و احساس کردم محمدرضا کنار من نشسته که حتی برخورد شانه‌هایش را احساس کردم. 

شهیدمدافع حرم محمدرضادهقان امیری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

@modafeanharam77

  • دوستدار شهدا
۲۹
خرداد

بعضی‌ها ؛

چه بی‌صدا و آرام می‌آیند

و چه زود به دل می‌نشینند

مثل شهـدای فاطمیـون . . .

معراج الشهـــداء

پایان ۴ سال چشم انتظاری 

پیڪـر مطهـر مدافع‌ حرم فاطمیون

شهـید مرادعلی خاوری

در آغوش خانواده

@ravayate_fath

  • دوستدار شهدا
۲۸
خرداد

 اولین تصویر منتشر شده از پیکر روحانی شهید محمد حسین مومنی

سلام عزیز پرپرم

 @zakhmiyan_eshgh

  • دوستدار شهدا
۲۸
خرداد


از شیرینی‌های سنتی به ویژه شیرینی پادرازی برای الیاس پختم  تا در سوریه خود و هم‌رزمانش  بخورند، به او گفتم مقداری از شیرینی‌ها را هم برای خادمان حضرت زینب(س) ببرد.

وقتی برای بار آخر بعد از اعزام از پشت تلفن  به من زنگ زد گفت: که این سفارش من را انجام داده است صدایش از پشت تلفن گرفته بود و به‌خوبی حس می‌کردم گریه کرده.

در آخرین صحبت‌هایمان به من وصیت کرد که فراموش نکنم که همیشه کنار همسر و فرزندانش باشم و نگذارم تنها بمانند. 

متأسفانه بعد از شهادت برادرم گاهی بسیار بی‌تابش  می‌شدم و دل‌تنگی برای الیاس اذیتم می‌کرد بااین‌حال هیچ‌گاه از رفتن او برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) ناراحت و پشیمان نبوده و نیستم

 من معتقدم شهدا برگزیده شده خداوند برای قرار گرفتن در این راه هستند و براساس راهی که اعتقادات آن‌ها نشان می‌دهد حرکت می‌کنند و همین موجب شده با ثبات و محکم در این مسیر قدم بردارند. به نظرم این برگزیده شدن یک‌روزه به وجود نمی‌آید بلکه از همان کودکی نشأت می‌گیرد. 

الیاس همیشه تأکیـــد داشت پیرو ولایت‌فقیه باشیم و به بانوان هم سفارش می‌کرد حجاب خود را همواره حفظ کنند. این سیره همه شهدا چه در ایام دفاع مقدس و چه اینک در میان شهدای مدافع حرم دنبال و نسل به نسل انتقال داده می‌شود.

راوی: خواهر شهید

شهید الیاس چگینی

شهید جاویدالاثر مدافع حرم 

@zakhmiyan_eshgh

  • دوستدار شهدا
۲۸
خرداد

می گفت :

هر وقت دوباره دَری

براے جهــاد باز شـود 

من اولین‌نفر خواهم بود ...

با ۴۵ سال سن، سه فرزند قد و نیم قد داشت. علی ۱۷ ساله، غزل ۱۱ ساله و ایلیا ۹ ساله است کارش لوله کشی پلی اتیلن ساختمان بود.... 

هرچند که ۳۰ سال پیش وقتی یک نوجوانِ ۱۵ ساله بود، لباس رزمندگان را پوشید و به جبهه رفت و ۹ ماه در جبهه‌ها جنگید، اما به اندازه سه دهه از آن روزها و حال و هوای جبهه فاصله گرفته بود. صاحب اهل و عیال شده بود و سرش به زندگی‌اش گرم بود. اما کسی درست نفهمید چطور عشق به حرم حضرت زینب(س) و خوابی که در این باره دیده بود، او را از میان دغدغه‌های روزمره بیرون کشید و غیرتمندانه راهی سوریه کرد تا این بار نامِ مدافع حرم را در دفتر زندگی‌اش ثبت کند و با همین مدال افتخار هم به شهادت برسد ...

 ۱۱ ماه دوندگی کرد ، به این در و آن در زد تا راهی برای رفتن به سوریه و قرار گرفتن در مقابل داعش پیدا کند. چند بار مهیای رفتن شد اما هر بار قرار به هم می‌خورد تا اینکه بالاخره رمضان سال ۱۳۹۵ قرعه به نام او افتاد و با بسیجیان عازم حرم بی بی شد. بعد از مدتی هم خبر شهادتش آمد ...

شهید مدافع‌حرم مهدی بیدی

سالروز شهـادت 

@zakhmiyan_eshgh

  • دوستدار شهدا
۲۸
خرداد


شهیـد اســــدالله  ابراهیمی 

فــــرازےازوصیتنــــامہ

ای همه کسانی که این پیام به آنها می‌رسد؛ بدانید که مردم هر عصر و زمانی، با ولایت ولی امر بر حق زمان خود آزموده خواهد شد و هر کسی به میزان اطاعت پذیری از رهبر الهی خود، در این آزمون سخت پذیرفته خواهد شد، پس قدر این نعمت را که همان ولایت فقیه و بخصوص رهبر عزیز، بصیر و مظلوممان، امام خامنه‌ای است، را بدانید و در اطاعت از ایشان کم نگذارید، که بدون شک اطاعت و پیروی از ایشان، همان اطاعت و پیروی از پیامبر اعظم(ص) و ائمه‌معصومین(ع) می‌باشد...

ســالــــروزشھــــادتـــــــــــــ

 @zakhmiyan_eshgh.

  • دوستدار شهدا