شهدای زینبی

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۳ بهمن ۰۱، ۱۹:۲۱ - تو
    عالی

۹۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

۳۱
ارديبهشت

 علیرضا قبادی شهید تخریبچی مدافع حرم متولد ۶۷ و دارای پنج برادر و یک خواهر بود 

و در آخرین اعزام خود در درگیری با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

@jamondegan

  • دوستدار شهدا
۲۹
ارديبهشت

  • دوستدار شهدا
۲۹
ارديبهشت

شهید مدافع حرم رضا نقشی

شهادت ۹۳.۶.۲

متولد سال: ۶۸.۶.۰۲

محل شهادت: شمال عراق

شهید مدافع حرم رضا نقشی

از دروغ گفتن بیزار بود... 

یعنی چند سال زندگیمون حتی یک کلمه ازش دروغ نشنیدم...

نمازش رو اول وقت میخوند تا جایی ک میتونی جماعت میخوند...

خیلی مهربون و خوش رفتار بود...سعی میکرد همه را ب کارای خوب دعوت کنه.

راوی همسربزرگوارشهید

@Haram69

  • دوستدار شهدا
۲۹
ارديبهشت


ما مکلف به ادای تکلیف بودیم. به ''نون و القلم و ما یسطرون'' هرچه در توان داشتیم گذاشتیم تا به امروز

امروز به نیابت از شما بسم الله گفتیم و نوشتیم...

شما برای نتیجه اش دعا کنید

@mostafa_sadrzadeh

  • دوستدار شهدا
۲۹
ارديبهشت

مادر شهید محمد بلباسی: 

شش فرزند دارم ،

دو پسر و چهار دختر

 محمد چهارمین فرزندم و اولین پسرم بود.

 از کودکی اخلاقش بیست بود. 

بچه مؤدب و منظمی بود،  خیلی به نظافت اهمیت می‌داد.

 خیلی با نماز عجین بود. 

از کودکی بچه نابغه‌ای بود، مهندسی ریخته‌گری خوانده بود و از دانشگاه که آمد رفت سربازی و به پدرش گفت: می‌خواهم راه شهدا و عموی شهیدم را ادامه دهم.

 الحمدلله راه شهدا را ادامه داد و جای عموی شهیدش را پر کرد.

 پسرم به اردوی جهادی زیاد می‌رفت، مدام مأموریت بود. دلشوره داشتم که شهید شود.

یک روز گفت: من می‌خواهم به سوریه بروم.

گفتم: اینقدر مأموریت نرو، خانومت تنهاست کمی پیش زن و بچه‌ات باش، بعد برو.

 به عروسم گفتم:

 شما نگذار محمد به سوریه برود.

تمام خرید خانه و مدرسه و کلاس بچه ها با شماست

همان شب خوابی دیدم و صبح به او زنگ زدم گفتم من پشیمانم

هرجامیخواهی بروی به سلامت.

@Agamahmoodreza

  • دوستدار شهدا
۲۹
ارديبهشت

بسم رب الشهدا و الصدیقین

فرمانده گردان بیت المقدس و شاعرو مداح اهلبیت (ع) از حوزه مقاومت بسیج دزفول 

گوشے تلفن همراهم زنگ خورد. سید مجتبےبود.

 گفتمش آقا سید عجب شبے زنگ زدے ، شب میلاد حضرت ابوالفضل (ع) است و من عیدے میخوام. 

سید فقط مےگفت محمد شوخی بزار براے  بعد فقط بگو کجایے؟ گفتم مسجدم، گفت سریع بیا دم در. دلم ریخت و نگران شدم با عجله خودم رو به دم در رسوندم. 

سید نگاهے بهم کرد و گفت چرا پس با دمپایے اومدی. من عجله دارم سریع کفش بپوش و بیا فلان آدرس دنبالم. منم سریع کفش پوشیدم و رفتم ، دیدم بله آقا سید شخصے رو دستگیر و مقدارے طلا و جواهرات سرقتے ازش گرفته.

خلاصه با هر سختے که بود سارق رو به حوزه منتقل کردیم. سید به عنوان مسول عملیات حوزه بسیج چندتا سوال ازش پرسید و شروع کرد به نصیحت کردنش که این مال دزدےچ تاثیراتے رو زندگے و فرزندت داره و ... شخص تحت تاثیر صحبتها،مهربانی و شخصیت سید مجتبے قرار گرفت و گریه مےکرد. در نهایت زنگ زدیم به صاحب منزل سرقت شده اومد و گفت طلا و جواهرات رو بهم بدهید من ازش شکایتے ندارم.

خلاصه سید به سارق گفت که آزادت مےکنم که برےشخص که از صحبتهای سید تحت تاثیر قرار گرفته و فهمید شب میلاد حضرت اباالفضل است اصرار داشت که دست سید رو ببوسه و سید اجازه نمےداد، سید قران کوچکے از جیبش دراورد و گفت این رو ببوس و در پناه قرآن برو ... 

پنج ماه بعد:

ساعت ۲۰ چهارشنبه بود و قرار بود پیکر سید مجتبے را ساعت ۲۳ از فرودگاه اهواز تحویل بگیریم . بنر بزرگ شهید درب حوزه حمزه سیدالشهدا خودنمایے مےکرد و درب حوزه جایے براے ایستادن نبود . 

در آن شلوغے نگاهم به شخصے افتاد که روےموتورنشسته و با دست بر پیشانےخود میزد  و دختر کوچکش جلوےاو نشسته بود  آن جوان  گریه مےکرد گویے دنبال یک چهره ے آشنا مےگشت .من را دید و صدام کرد و گفت من رو میشناسے .قیافه اش آشنا بود اما ...

 گفت من فلانے هستم که آن شب دستگیرم کردین . فقط بهم بگو این شهید همون سید بامرام و خوش رو است گفتم :آره . صداے گریه اش بلند شد . هے مےگفت ببین بعد از اون صحبتها عوض شدم ، کار خلاف گذاشتم کنار و به زندگےو زن بچم چسبیدم . کجاست سید ببینه ... 

چند وقت پیش مراسمے بود در آستانه متبرکه سبزقبا باز این شخص رو دیدم با همسر و فرزندش که براے زیارت آمده بودند تا من را دید بغلم کرد و باز شروع کرد به گریه کردن ...

دوش دیدم جوانے گریه   آلود

به سر مے زد ز داغ رفتن  تو

به زیر لب چنین مے گفت سید

امان و الامان یا حضرت هو

ڪانال مدافعان حرم

@Iran_Iran

  • دوستدار شهدا
۲۹
ارديبهشت

‍ از دوستان شهید نقل شد در مسیر حرکت پیاده روی شهید بزرگوار با تمام خستگی راه که برای همه رفقا پیش آمده بود ولی ایشان حین استراحت می آمدند و پاهای رفقا رو ماساژ می دادند و خستگی را از تن رفقا در می آوردند ولی در حالی که خود شهید بزرگوار استراحتی نکرده بودند. 

پیاده‌روی

اربعین

نجف کربلا                       

 شادی روح  شهید راه چمنی صلوات

@jamondegan

  • دوستدار شهدا
۲۸
ارديبهشت


که تا آخرین نفس

راهت را

ادامه خواهیم داد

ای شهید...

@MolazemanHaram69

  • دوستدار شهدا
۲۸
ارديبهشت


فرمانده دلاور گردان حضرت ابوالفضل(ع):

اگر می خواهید عزت داشته باشید تا دشمن هم از شما بترسد امر به معروف ونهی از منکر کنید وگرنه دشمن هم از شما حساب نمی برد آنوقت است که ذلت شروع میشود، گوشتان به دهان رهبری باشد و بدانید که هرگز ذلت و ضرری در آن نیست.

برای ریاست جمهور افراد سست و ترسو را انتخاب نکنید ،بدانید غرب گرایان با شعار مردم فریب حمایت از محرومان  واعتدال و... می آیند و بعد اقتدار ملت را با عهدنامه هایی بدتر از ترکمن چای به باد می دهند و یادمان باشد تا قبل انقلاب کجا بودیم و الان وضیعت مان چطور است.

 آن روز اگر یک آمریکایی آیت الله ما را با ماشین زیر می گرفت  ما حق محاکمه او را نداشتیم و الان هم در خیلی از کشورها چنین است و ما امروز آمریکای جاسوس را محاکمه و به اعدام محکوم می نماییم. 

پس قدر اسلام عزیز را بدانید و نعمت انقلاب را پاس بدارید، گوش به حرفهای یک عده راحت طلب ندهید.

اگر دقت کنید همیشه افرادی که بدی انقلاب را می گویند برای این ملت و کشور کمترین قدمی بر نداشته اند و همشیه خود را طلبکار میدانند و به همانها میگوییم خیال نکنید اگر روزی،خدا نکند دشمن بیاید نسبت به شما رحم میکند، نخیر آنها به هیچ کس رحم نخواهند کرد اگر چنین باشد سوریه، عراق و افغانستان را نظاره کنید مگر به شیعه،سنی،مسیحی و... رحم کرده اند،مگر آمریکا  با پخش برنامه های ضد خانواده به کسی رحم می کنند، مگر احداث چندصد کانال ماهواره ای و پخش برنامه های ضد اسلامی و اخلاقی فارسی زبان برای حمایت از خانواده است؟؟پس برادران و خواهران آنها با انجام این کارها بر علیه ما هستند و بنا به دستور صریح قرآن ما نیز نباید به آنها اعتماد نماییم.

والسلام

کانال شهدای مدافع حرم

@mostafa_sadrzadeh



  • دوستدار شهدا
۲۸
ارديبهشت


سلام بر شهید سید مجتبی حسینی فاطمی از تبار مادر، شیر مردی از نسل حسین ،و غیرتی از جنس عباس. آری سید مجتبی همه این صفت ها را در خود جمع کرده بود وقتی بی بی نگاهش کرد گفت چه علمداری احسنت

درود پروردگار و فاطمه زهرا بر مادر شهید حسینی مادران عاشق پرور که شیر خود را با عشق به اهل بیت به فرزندان خود میدهند مگر این فرزند راهی جز شهادت برایش میماند؟فرزندی که با تعصب عباسی بزرگ شود ....

لطفا خودتان را معرفی کنید

 و از خانواده بزرگوارتان برایمان بگویید

من  زهره سادات حسینی هستم خواهر شهید سید مجتبی حسینی.ما یک خانواده مذهبی هستیم که 3 برادر ویک خواهر بودیم والان 2 برادر ومادرمم فوت کردن چند سالی میشه.

شهید سید مجتبی حسینی رو اگه بخوایم از زبان خواهر شهید بشناسیم شما چطور ایشون رو معرفی و توصیف میکنید

یه پسر پاک ومهربون ودلسوز خانواده ودوستان وهرکاری در توانش بود برای بقیه انجام میداد حتی از خودش وتفریحات وزندگیش میزد برای کمک به بقیه تحصیلات داداش لیسانس کامپیوتر وطلبه جامعه المصطفی بود وتافل زبان انگلیسی بود.

شهید چه ویژگی های اخلاقی بارزی داشت و به نظر شما مهمترین دلیل شهادت و انتخاب این بزرگوار چی بود؟

شهید سید مجتبی خیلی پسر با تقوا ومتواضعی بود اصلا مال دنیا براش مهم نبود وتمام کارهاش خالصانه وبرای رضای خدا بود.

چه شد که عزم سوریه برای جهاد و دفاع از حرم زینبی کرد؟

اوایل اطلاع چندانی از اعزام شدن به سوریه نداشت واز طریق چندتا از دوستانش که رفتن سوریه واوایل مخفیانه میرفتن وخیلی از مردم عوام اطلاع نداشتن وهمون اوایل یکی از دوستانش هم شهید شد و کم کم عشق رفتن پیش بی بی زینب دیونش کرد.

وقتی به سوریه رفت با شما تماسی داشت؟ از اوضاع آنجا چه می گفت؟

بله زنگ میزد و وقتی سوریه بود هرچی میپرسیدم میگفت من پشت جبهه هستم وهیچ خبری نیست وچیزی نمیگفت تا نگران نشیم

ووقتی از سوریه برمیگشت درباره عملیات ها واوضاع میگفت واینکه چندین بار نزدیک بود شهید بشه واینکه لطف حضرت زینب که بیشتر تیرها رو نمیزاره به رزمندهابخوره.

پیکر شهید بر دستان مردم عاشق ولایت و امام حسین(ع) تشییع شد؛ رمز این بازگشت حسینی را در چه می بینید؟

شهید سید مجتبی پیکرش بعد از 6 ماه برگشت ودر ماه محرم وشبی که اختصاص به حضرت علی اکبر بود به خاک سپرده شد ورمز این تشیع باشکوه بخاطر نیت خالص سید بود وعاشق هیئت وامام حسین بود

از توصیه های شهید و نکاتی که همیشه برایشان دغدغه بود برایمان بگویید

توصیه شهید همیشه به خواندن زیارت عاشورا بودوحفظ حجاب وحیا وعفت خیلی برایش مهم بودوپیروی از ولایت فقیه رو سفارش میکردن.

همیشه شنیده ایم که از دامن زن مرد به معراج می رود. بی شک یکی از رموز چنین تربیتی را باید در رفتار مادرتان جستجو کنیم. از مادر شهید برایمان بگویید. 

مادرم چند سالی که به رحمت خدا رفتن واقعا مادرم نمونه بود ومحبت وعشق زیادی به فرزنداش داشت وبا تربیت اسلامی وعشق اهلبیت وشیر پاک مارو تربیت کردند اینکه میگویند فرزندان آیینه رفتار پدر ومادر هستند درست وسید تمام رفتار خوب پدر ومادرم را داشتن

اطلاعی از چگونگی شهادت وی دارید؟

بله در عملیات بصرالحریر شهید شدند که عملیات سختی بوده وخیلی ها شهید شدند در این عملیات وسید فرپانده موشکی بوده وکمی عقبتر ویه سری از بچه ها جلو تو محاصره قرار میگیرند وبعضی هاشونم زخمی وتشنه وهوای گرم وبا بیسیم میگویند ما خیلی تشنه ایم وسید با اینکه تیری نداشته آب میبره برای بچه های جلویی با اینکه میدونه اگه بره شهید میشه وفقط چندتا نارنجک داشته وچون لباس فرماندهی پوشیده بوده میخان سید اسیر کنند که وقتی داعشیا میان جلو سید نارنجک ها رو پرت میکنه وتعدادی از داعشیا رو به درک میفرسته وهمونجا خودش هم شهید میشه.سید مجتبی هم به سقای فاطمیون معروف شدند.

پیکر این شهید ماهها در اختیار دشمن تکفیری باقی مانده و تروریستها بدن مطهر این شهید را در منطقه ای در حاشیه بصری الحریر دفن کرده بودند. در پی مذاکرات طرف سوری با سازمان اطلاعات اردن (متولی و سازمان دهنده اصلی کلیه فعالیتهای تروریستها در استان درعا و سویداء سوریه) پیکر این شهید به همراه جند تن از اسرای لشگر فاطمیون طی عملیات تبادل آزاد و روز 25/7/94 با استقبال گروه زیادی از همرزمانش وارد ایران شد و در کنار دیگر شهیدان مدافع حرم آرام گرفت.

واکنش خانواده به خصوص پدر شهید در مواجهه با خبر شهادت فرزندشان چه بود؟ 

هنگام وداع خواهرانه چی به برادر شهید تون گفتید

واکنش اولیه حسرت از دست دادن چنین عریز بزرگواری سخت که دیگه نمیتونیم ببینیمش ودلمون براش تنگ میشه ولی اینکه فدایی عمه زینب شده باعث افتخار وخوشحالمون میکنه.

چگونه با داغ شهادت برادرتان کنار آمدید؟ 

بعضی روزا خیلی دلم تنگ میشه واینکه نتونستم به خوبی بشناسمش وبیشتر کنارش میبودم حسرت میخورم ولی شهید یه حسی داره که همش حضورش حس میکنی وفکر میکنم همش خونه هست وحواسش به ما هست وعکسش میبینم فکر میکنه داره حرف میزنه ودربرابر داغ های عمه زینب چیزی نیست وافتخار میکنم به چنین برادری که فدای ولایت واعتقادش شده وبه آرزوش شهادت رسیده.

ما چگونه می توانیم راه شهید حسینی و دیگر شهدای عظیم الشان را ادامه دهیم؟

مابا حفظ حجاب وحیا ونماز خوندن به وقت وزیارت عاشورا خوندن وخالصانه بودن کارهامون وتمام نیت هامون برای رضای خدا باشه.

هم اکنون منزل ابدی شهید در کجا واقع است

قطعه 31 شهدای مدافع حرم بهشت معصومه قم

سخن آخر از زبان خواهر شهید به مردم

بگفته سید مجتبی هرروز برای ظهور آقا امام زمان دعا کنید وفقط فقط فقط دست به دامان اهلبیت باشیم ونگذاریم خون شهدامون به هدر بره وناراحت باشن از دستمون.

@MolazemanHaram69

                       

  • دوستدار شهدا