شهدای زینبی

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۳ بهمن ۰۱، ۱۹:۲۱ - تو
    عالی

پسرما رجزخوان به دل دشمن زد و شهید شد ۱

شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۵، ۰۴:۵۳ ب.ظ

گفت‌و‌گوی «جوان» با مادر شهید حسن قاسمی‌دانا اولین شهید مدافع حرم ایرانی مشهد
شهید حسن قاسمی‌دانا که گویا اولین شهید مدافع حرم مشهد هم بوده است. در همان مراسم از دلاوری‌ها و تبحر فوق‌العاده شهید حسن قاسمی‌دانا در رزم با تروریست‌های وهابی بسیار شنیدیم
نویسنده : صغری خیل‌فرهنگ 
برای دیدار با خانواده شهیدان مدافع حرم مصطفی و مجتبی بختی راهی مشهد شده بودیم که در مراسم ختم این دو شهید، با مادر یکی دیگر از شهدای مدافع حرم آشنا شدیم. شهید حسن قاسمی‌دانا که گویا اولین شهید مدافع حرم مشهد هم بوده است. در همان مراسم از دلاوری‌ها و تبحر فوق‌العاده شهید حسن قاسمی‌دانا در رزم با تروریست‌های وهابی بسیار شنیدیم و همین روایت‌ها بهانه‌ای می‌شود برای همکلامی و حضورم در منزل شهید حسن قاسمی‌دانا و گفت‌و‌گو با مریم طربی مادر ایشان. مادری که این روزها فرزندان دیگرش را هم راهی میدان مبارزه با ظلم و وهابی‌گری کرده است.
گویا همسر شما هم از رزمندگان دفاع مقدس بودند، برای شروع کمی از خودتان و شهیدتان بگویید.
بله، من سال 60 با همسرم آقای قاسمى ازدواج کردم که ایشان هم از رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند. ماحصل ازدواج ما چهار فرزند به نام‌هاى مهدى، حسن، على و احمد بود. همسرم نانوا بود و اعتقاد داشت این رزق حلال در عاقبت‌به‌خیری بچه‌ها تأثیر خواهد داشت. اگر چه یک نانوای ساده بود اما رزق حلال و احکام دینى در خانواده برایش بسیار مهم بود. من هم به او حق می‌دادم که اینطور نگران رزق حلال باشد چراکه حالا ماحصل زندگی ما حسن شهیدم، عاقبت به‌خیری را نصیب خودش کرد و در راه حفظ حریم اهل بیت به شهادت رسید. حسن متولد 2 شهریور سال 1363 بود. تربیت دینی و ایمانی من و پدر بچه‌ها، تأثیر زیادی در آینده پسرم گذاشت. فرزندی که خودش هم عاشق شهدا بود. 
حسن آقا به شهدا و مسیر شهادت هم علاقه داشت؟
پسرم در خانه کتابخانه‌ای راه‌اندازی کرده بود که اکثر کتاب‌هایش مذهبی و در مورد شهدا بود. حسن عجیب اهل مطالعه کتاب بود. این علاقه او در مورد کتاب‌های شهدا و زندگی‌نامه رزمندگان دوران دفاع مقدس بیشتر خودش را بروز و نشان می‌داد.
پس با شهدا و راه و رسم زندگی‌شان آشنا بود.
بله، شهدا نقش زیادی در زندگی حسن داشتند. این مسیری را هم که انتخاب کرد از برکت وجود شهدا بود. اصلاً سبک زندگی حسن مثل شهدا بود. حسنم با شهدا زندگى می‌کرد. خوب به یاد دارم شهید محمود کاوه اولین شهیدى بود که حسن تحقیق و مطالعه درباره ایشان را شروع کرد. اما شهیدان زیادی در زندگى او نقش داشتند. شهید ابراهیم همت، شهیدان مهدی و حمید باکرى، شهید آبشناسان، شهید بروجردى و دیگر شهدا. کتاب‌های این شهدا الان هم در کتابخانه‌مان موجود است. حسن بارها و بارها این کتب را مطالعه می‌کرد و به ما هم یاد‌آورى می‌کرد و از ما می‌خواست که مطالعه‌شان کنیم. حسن خصوصیات خاصی داشت. وجودش را متعلق به همنوعانش می‌دانست و همیشه وقف مردم و حل مسائل و کمک به آنها بود. حسن یک بسیجی کار‌کشته و ماهر بود. 

  • دوستدار شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی