شهدای زینبی

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۳ بهمن ۰۱، ۱۹:۲۱ - تو
    عالی

گفتگو با همسر شهید روح الله قربانی ۱

سه شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۵، ۰۵:۰۳ ب.ظ


بسم الله الرحمن الرحیم

شهید قربانی متولد اول خرداد سال 68 بودن و در زمان شهادت 26سال داشتند.

چند سال ازدواج کردین و حاصل ازدواج شما فرزندی هست ؟

یک سال و نیم عقد بودیم و 2 سال بود که ازدواج کرده بودیم.

خیر در حکمت خداوند نبود و بنده فرزند ندارم.

شغل ایشان چه بود و ارتباطی با سوریه داشته؟

ایشون نظامی بودن و در نیرو قدس خدمت میکردن بله کارشون دقیقا مرتبط با شغلشون بود و بنده بعد از شهادتشون متوجه شدم که ایشون تخریب چی بودن.

تا به حال اعزام سوریه داشتن و چند اعزام داشتن تا شهادت؟

دو تا اعزام داشتن اولین اعزامشون با اولین سالگرد عروسیمون تداخل پیدا کرد ایشون 27شهریور 93 رفتن و ماموریتشون 59 روز طول کشید.

اعزام دومشونم که به شهادت منجر شد 54 روز بود که سوریه بودن.

با اینکه دو سال بود ازدواج کرده بودین و فرزندی نداشتین چطور توانستین با رفتن همسر به سوریه کنار بیایین و بپذیرید؟

بنده همه جا گفتم آقا روح الله هدیه امام رضا به بنده بود من و ایشون بهم قول داده بودیم که همدیگرو توی رسیدن به آرزوهامون کمک کنیم خوب خیلی جاها ایشون کنار من بود و من این آخرین جایی بود که باید کنارش می ایستادم

همچنین شوق و علاقه ای که ایشون برای رفتن داشتن و زحمتا و تلاشایی که برای آماده شدن به سوریه انجام میدادن اعم از خواندن جزوهای نظامی صحبت با افراد با تجربه و خیلی چیزهای دیگه ....این چیزا به من هیچ وقت اجازه نداد که جلوی رفتن و تلاشای همسرمو بگیرم و مهمتر از همه اسم حضرت زینب که میومد اصلا نمیتونستم خودمو یک لحظه هم شرمنده ی خانم ببینم چون همسر من توانایی دفاع از حرم رو داشت و صدای مظلوم شنیده بود.

تحصیلات شهید عزیز چی بود و انگیزه و دیدگاه ایشان از اعزام و رفتن به سوریه چی بود؟ 

ایشون چون علاقه به کار هنر و خطاطی و نقاشی داشتن ابتدا توی دانشگاه سراسری سمنان توی رشته هنر ،نقاشی قبول میشن وقتی وارد دانشگاه میشن و جو بد دانشگاه رو میبینن تصمیم میگیرن بیرون بیان و وارد سپاه بشن

فوق دیپلم مدیریت نظامی داشتن البته قبل از آخرین اعزامشون دانشگاه سراسری رشته زبان قبول شدن و بنده ثبت نامشون کردم و قرار شد ابان ماه که از ماموریت برمیگردن سر کلاس ها حاضر بشن که خدا توفیق شهادت رو بهشون داد.

انگیزشون از سوریه رفتن کمک به مردم مظلوم و بی گناه بود ایشون آدمی بودن که از درد آدما دردشون میگرفت و زمانی که از تلویزیون اخبار سوریه و بچه های مظلوم اونجا رو میدیدن آروم و قرار نداشتن و میخواستن که برن و از همه مهمتر دفاع از حرم خانم حضرت زینب اصلی ترین هدفشون برای رفتن به سوریه بود.

در مورد اینکه فرمودین هدیه امام رضا بود میشه برامون بگین؟

بنده خیلی اتفاقی سال 90رفتم مشهد و اونجا برای اولین بار دعا کردم که امام رضا مردی رو سر راه زندگیم بزاره که خودش دوسش داشته باشه و عاقبت بخیری توش باشه...چند ساعت بعد از این دعا یکی از اقوام تماس میگیرن و درخواست خواستگاری میکنن.

البته خیلی مفصله ان شاالله کتاب شهید قربانی که بیرون بیاد بنده اونجا کامل توضیح دادم.

  • دوستدار شهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی